Ayık; Otelciler uyarıları dinlemedi, turizmdeki kayıp büyüdü | MERTİD
 
 Haberler

Ayık; Otelciler uyarıları dinlemedi, turizmdeki kayıp büyüdü

Turistik Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, turizm sektöründe yaşanan kaybın büyümesinde otelcilerin acele davranıp yüzde 30 indirim yapmalarının etkili olduğunu açıkladı. Ayık, "Otelciler Bakanlık ve TÜROFED’in uyarılarını dinlemediler" dedi

Turistik Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, turizm sektöründe yaşanan kaybın büyümesinde otelcilerin acele davranıp yüzde 30 indirim yapmalarının etkili olduğunu açıkladı. Ayık, "Otelciler Bakanlık ve TÜROFED'in uyarılarını dinlemediler" dedi.

 


Turizmde yaşanan kaybın 5 milyar doları aştığını belirten Osman Ayık, gerek kendilerinin gerekse dönemin turizm bakanı tarafından bu konuda otelcilere uyarılar yapıldığını kaydetti.

Sabah'tan Talat Öztuzsuz'a konuşan Osman Ayık, otelcilere yapılan "Fiyatlarınızı indirmeyin" çağrılarının ne kadar yerinde olduğunun ortaya çıktığını söyledi. Ayık, "Turizmde kayıp 5 milyar doları aşmış durumda. Bu miktardaki kayba otelcilerin aceleci bir tavırla yaptıkları indirimler neden oldu." dedi.

1.5 MİLYAR OLURDU

Türkiye turizminde yılın yüzde 5'e varan bir düşüşle kapatılabileceğini ifade eden Ayık, bunun da turist sayısında 1-2 milyon arasında bir kayıp anlamına geldiğini açıkladı. Bu kaybın kişi başı gelirle çarpıldığında 1-1.5 milyar dolara ulaştığını dile getiren Ayık, "Ama talebi tekrar yaratabilmek için fiyatlar konusunda önemli tavizler verdik, ciddi aksiyonlar yaptık. Konaklama fiyatlarında yüzde 30'lar oranında fiyat indirimleri yapıldı" dedi. Ayık, indirimlerle birlikte kaybın 5 milyar dolara ulaştığının altını çizdi.

ÇAĞRI YAPMIŞTIK

TÜROFED olarak sezon öncesi otellere indirimlerin sınırlı tutulması konusunda çağrıda bulunduklarını hatırlatan Ayık, "Kasım ayında erken rezervasyon rakamları açıklanırken daha fazla indirim yapılmaması yönünde çağrıda bulunduk. Ancak bu dönemde erken rezervasyonun üzerine yüzde 10-15 indirim yapıldı. Erken rezervasyonla birlikte bu indirim yüzde 30'u aştı. Bu indirimi sezon boyunca geri çeviremedik" diye konuştu.

SAKİN DAVRANILMALI

Oteller indirim konusunda daha sakin davransaydı sezonun daha az kayıpla kapanabileceğini ifade eden Ayık, "Denize düşen yılana sarılır düşüncesiyle, herkes kendisini kurtarmaya çalıştı. Daha düşük bir kayıpla atlatabilirdik. Herkes yüzde 5 daha az doluluğa razı olsa, fiyat istikrarı bu kadar bozulmazdı. Bu kadar büyük kayıp yaşanmazdı" ifadelerini kullandı.

DESTEKLER OLUMLU ARTMALI

Turizmde yaşanan kayıplara karşı devletin sezon başı ve sonunda uçaklara yakıt desteği verdiğini hatırlatan Osman Ayık sözlerini şöyle sürdürdü: "Yakıt desteğinin Rusya'nın yanı sıra diğer pazarlarda da verilmesini istiyoruz. Kış döneminde Avrupa pazarında hizmet veren tur operatörlerine de destek verilmesi isteniyor. Özellikle konaklama ayağına yönelik bir takım destekler sağlanması lazım. İşletme kredilerinde düşük faizli destekler, kış döneminde SGK primleri ve birtakım avantajlar, turizmin 12 aya yayılması için verdiğimiz önerilerin hızla devreye sokulması lazım."

KARAMSARLIK YANLIŞ

Ayık, verilen tavizlerde Türkiye turizmiyle ilgili karamsar mesajların da etkili olduğunu iddia etti. Ayık, "Bazen tabloyu çok karamsar yapmak doğru değil. Tabloyu ne kadar karamsar yansıtırsak, o kadar zarar görüyoruz. Karşıdan, 'bu adam ölmüş, ne dersek yapar' düşüncesi doğuyor. Bizim vereceğimiz tavizlerin boyutları büyümek zorunda kalıyor" dedi.



 Arkadaşına Gönder          


 
 Reklam
 
 
 İlçeler Hakkında
 


ANASAYFA İLETİŞİM SIK KULLANILANLARA EKLE FACEBOOK TWITTER GİZLİLİK İLKELERİ
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. mertid.org.tr Copyright 2013-2019 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA